Autologní plasma (odběr vlastní plasmy), známé také jako plazma bohatá na trombocyty (PRP, angl. ACP), je revoluční moderní postup v léčbě ortopedických potíží. Tento přístup využívá tělesné vlastní složky k podpoře hojení a obnově tkáně. Pro mnohé pacienty může představovat cestu k rychlejšímu hojení a kvalitnějšímu životu.

Jak vlastní plasma pomáhá v ortopedii?

Podpora regenerace tkáně: Trombocyty a růstové faktory obsažené v autologní plasmě mohou podpořit rychlejší hojení měkkých tkání, jako jsou svaly, vazy a šlachy.

Zmírnění bolesti: PRP může přirozeně snížit zánět a tím zmírnit bolest v postižené oblasti.

Přirozená léčba: Jelikož se jedná o vlastní složky pacienta, riziko alergické reakce je minimalizováno.

Kdy se používá aplikace plasmy?

Nejčastěji se aplikace plasmy používá po ortopedických operací k urychlení hojení a zkrácení délky rekonvalescence, při artróze k regeneraci poškozených tkání a kloubní chrupavky, po natržení svalu nebo šlach, při úponových bolestech (např. tenisový loket).

Je plasma hrazená pojišťovnou?

Odběr a aplikace plasmy není hrazená pojišťovnou.

Cena 3000-3500 Kč/1 aplikace, celkem se doporučuje 3-5 aplikací.

Jak se nejlépe připravit na aplikaci plasmy?

Dodržení dostatečného pitného režimu: 24 hodin před odběrem se doporučuje příjem většího množství tekutin (2-3 litry), vyvarovat se alkoholu.

Vyvarovat se dietním chybám: 24 hodin před odběrem není doporučeno jíst tučné výrobky a mléčné nápoje.

Další informace o odběru vlastní plasmy včetně toho, jak se připravit na aplikaci plasmy, také najdete na letáku Neosportclinic zde.

V případě zájmu o aplikaci vlastní plasmy se můžete objednat k MUDr. Jiří Lošťák, Ph.D. – plasmu odebíráme a aplikujeme pouze v privátní ambulanci Neo Sport Clinic po předchozím objednání.